La UIB manté la docència presencial adaptada i revisarà la situació setmanalment

El Consell de Direcció de la Universitat de les Illes Balears s’ha reunit en sessió extraordinària el dia 4 de gener de 2021 per valorar la situació sanitària a les Illes Balears i la seva incidència en la docència del final d’aquest primer semestre.

Abans de prendre la decisió, s’ha consultat, per una banda, el president del Consell d’Estudiants, per l’altra, els degans i deganes, la directora de l’Escola Politècnica Superior, el director del Centre d’Estudis de Postgrau i la directora de l’Escola de Doctorat, i també la Direcció General de Salut Pública i Participació i el conseller d’Educació, Universitat i Recerca. Després d’haver escoltat totes les opinions, valorades totes les possibilitats, s’ha considerat que durant les pròximes setmanes es mantindrà la docència presencial adaptada tant al campus com a les seus de Menorca i d’Eivissa. Aquesta mesura es revisarà setmanalment en funció de l’evolució de les dades.

El Consell de Direcció ha valorat especialment el bon desenvolupament de les classes des del passat mes de setembre i ha tingut en compte, entre d’altres factors, el manteniment de les classes en altres nivells educatius, la proximitat dels exàmens i, per tant, la necessitat de resoldre dubtes dels estudiants, l'absència de brots durant el primer semestre a les instal·lacions de la UIB i, sobretot, com s’ha fet des de l’inici de la pandèmia, la valoració de les autoritats sanitàries.

Així mateix, la tornada es farà amb el reforçament de les mesures de prevenció, com ara la ventilació eficient amb l’ajuda de sensors. A les aules, els alumnes disposen de codis QR per registrar el lloc on han estat asseguts i poder fer-ne un seguiment en cas que donin positiu de coronavirus.

Més informació a <coronavirus.uib.cat>

Data de publicació: Tue Jan 05 11:30:00 CET 2021