La UIB fa un estudi sobre la manera com reaccionen les persones davant la COVID-19 durant el confinament

Els investigadors del Departament de Psicologia han posat en marxa una enquesta en línia i anònima d’abast nacional en col·laboració amb la Universitat York (Canadà)

Un equip d’investigadors del Departament de Psicologia recullen dades a través d’una enquesta anònima i en línia sobre la reacció que té la gent davant la COVID-19 durant el període de confinament. L’objectiu principal és detectar perfils diferencials en el comportament de les persones en aquesta situació anòmala, en funció de variables sociodemogràfiques, ocupacionals, socioeconòmiques, de personalitat, etc.

Quin grau d’amenaça percebem davant la COVID-19? Quins són els plans més comuns que han quedat interromputs pel confinament? Quina és la percepció de responsabilitat que tenim envers el coronavirus? Quines mesures d’autocontrol adopta la gent per comprovar si pot estar contagiada? Quines són les conductes d’evitació i les conductes positives més comunes per evitar el contagi? Quin grau d’autoeficàcia perceben les persones per evitar el contagi? Quines estratègies d’afrontament són les més utilitzades respecte d’aquesta situació de confinament? I quina és la via de suport social més comuna? Quin és l’estat d’ànim i les sensacions més habituals resultants del confinament?

Aquestes són algunes de les preguntes que vol respondre l’estudi que ha posat en marxa el Grup de Recerca en Anàlisi de Dades (GRAD) de l’àrea de Metodologia de les Ciències del Comportament de la UIB en col·laboració amb la Universitat York (Canadà). Amb aquest objectiu, han llançat una enquesta en línia, anònima i oberta al públic en general.

Participau-hi

Si voleu contribuir al coneixement científic sobre la manera com reaccionam les persones davant la COVID-19, podeu fer-ho aportant la vostra experiència, les inquietuds i opinions a través de l’enquesta que trobareu a l’enllaç següent: <http://test.uib.es/limesurvey/index.php/391344>

Data de l'esdeveniment: 27/04/2020

Data de publicació: Mon Apr 27 07:05:00 CEST 2020