Els investigadors de la UIB parlen de la COVID-19

Des que el Govern espanyol declarà l’estat d’alarma i la majoria de nosaltres vivim confinats, des que la normalitat de tots s’ha transformat de manera dràstica, pensam que la situació convida a tothom a la reflexió i anàlisi, però d’una manera especial la comunitat científica, de la qual feu part. La realitat evidencia la importància i la magnitud de la ciència per avançar cada dia i trobar la manera de superar i controlar l’emergència sanitària, però també la social.

És per això que la Unitat de Cultura Científica i des del Vicerectorat d’Innovació i Relacions Institucionals ha obert un espai al web de la UIB perquè hi pugueu compartir reflexions i fer aportacions relacionades amb la pandèmia amb què convivim.

De fet, els mitjans de comunicació ens demanen aquesta connexió entre vosaltres i l’opinió pública. N’hi ha que ja heu publicat articles de reflexió que poden ajudar la població a entendre més bé alguns aspectes del que vivim com a societat. Aquests documents, doncs, també els compartirem aquí, perquè qui ho vulgui els pugui rellegir, retrobar i repensar quan vulgui.

Extensió i format dels articles

Els articles poden ser de qualsevol àmbit de coneixement. Han de tenir una extensió entre 800 i 1.000 paraules, i els heu de presentar en un format editable. Si hi voleu inserir imatges, gràfics o altres tipus de documents, hi seran incorporats com a arxiu adjunt o galeria fotogràfica. Podeu presentar els articles en català, castellà o anglès, i, si escau, la Universitat en podrà traduir l’original als altres dos idiomes per publicar-lo a la web de la Universitat. En cas que els consideri adequats per fer-ne divulgació, la UIB es posarà en contacte amb vosaltres per demanar-vos permís per proposar l’article a un diari o plataforma, com per exemple The Conversation.

Heu d’enviar els articles per correu electrònic a l’adreça culturacientifica@uib.cat.

Esperam que tots estigueu bé i que aviat ens puguem retrobar pels passadissos i les aules dels edificis del campus i de les seus, al gimnàs, als laboratoris o a la biblioteca. Serà senyal d’haver tornat a una «normalitat» que segurament tots enyoram.

Data de publicació: Wed Apr 01 09:33:00 CEST 2020