Comunicat del vicerector de docència als centres

Benvolguts degans i deganes, directora de l’EPS i director del CEP,

Com sabeu, el Consell de Direcció va aprovar unes pautes docents per a aquest període de suspensió de l’activitat presencial motivada per l’estat d’alarma decretat. El 18 de març es varen concretar aquestes pautes d’actuació, les quals estan subjectes a l’evolució de la pandèmia de la COVID-19, i, tal com vàrem acordar, us concret les actuacions a seguir de cara a l’activitat docent:

- Activitat docent. Fins que s’aixequi l’estat d’alarma i es permeti el retorn dels estudiants a les aules es mantindrà la docència no presencial sempre que sigui possible, fent ús de les eines que la Universitat de les Illes Balears té a disposició de tota la comunitat universitària a <campusdigital.uib.cat>. Totes les modificacions (metodologia, avaluació, temporalització) motivades per aquesta situació d’excepcionalitat han d’estar coordinades amb els caps d’estudis de les titulacions de grau o els directors de les titulacions de màster, i s’han de comunicar als estudiants a través d’Aula digital.

- Exàmens/controls parcials presencials de les assignatures teòriques. En el cas dels graus, aquestes proves s’han de transformar en exàmens no presencials (tipus test, orals, etc.) o bé s’han de substituir per altres activitats d’avaluació, sempre en coordinació amb el cap d’estudis. Se n’informarà els estudiants a l’Aula digital de cada una de les assignatures.

- Període d’avaluació complementària i extraordinària. Es mantenen les dates de l’avaluació complementària i extraordinària. En funció de com evolucioni la situació actual es podrà plantejar, més endavant, endarrerir aquests períodes.

- Pràctiques de laboratori i sortides de camp. Les que no han pogut ser substituïdes per docència no presencial seran reprogramades en el moment en què sigui possible, preferentment al mes de juliol i, si escau, setembre. Aquesta reprogramació pot implicar fer-les de forma intensiva i fins i tot eliminar algunes de les pràctiques proposades.

- Pràctiques externes. En general, no es poden substituir per docència no presencial, per tant, seran reprogramades en el moment en què sigui possible la presencialitat a les empreses o institucions durant els mesos de juny, juliol, agost i setembre. Aquesta reprogramació pot implicar la disminució del nombre d’hores del pla formatiu i també la recol·locació d’estudiants en altres empreses motivada per les conseqüències derivades de la pandèmia de la COVID-19.

En el cas de pràctiques externes presencials que no es puguin reprogramar en el període de juny a setembre, els centres establiran un procediment d’adaptació de la docència i l’avaluació, sempre en coordinació amb el Vicerectorat de Docència.

- TFG i TFM. Els treballs que es poden realitzar de manera no presencial (teoricobibliogràfics) i aquells que s’han transformat en treballs teoricobibliogràfics continuen amb el procés de realització/tutorització en línia.

Els treballs de laboratori / de camp que han quedat suspesos es podran reemprendre en el moment en què es permeti el retorn a les instal·lacions de la Universitat.

En qualsevol cas, els centres podran mantenir o modificar els terminis de lliurament i les dates en què es duran a terme les defenses orals. Aquestes noves dates s’han de comunicar als estudiants amb antelació suficient.
La defensa oral d’aquests treballs es farà presencialment si ho permeten les autoritats sanitàries, o virtualment en cas contrari.

En qualsevol cas, caldrà modificar el calendari acadèmic per permetre, si escau, estendre els terminis de tancament d’actes de les pràctiques de laboratori, de les pràctiques externes, dels treballs de fi de grau i dels treballs de fi de màster.

El 25 de març el Ministeri d’Educació i Formació Professional i el Ministeri d’Universitats varen ajornar la PBAU i varen establir un termini per fer-la, que va del 22 de juny al 10 de juliol per a la convocatòria ordinària, i fins al 10 de setembre per a la convocatòria extraordinària. El 26 de març la Conselleria d’Educació, Universitat i Recerca i la Universitat de les Illes Balears varen acordar de dur a terme la convocatòria ordinària de la PBAU a les Illes Balears del 7 al 9 de juliol.

Les dates d'aquestes convocatòries determinen l’inici de l'any acadèmic universitari 2020-21, que previsiblement no serà abans del 28 de setembre.

En aquests moments és molt important mantenir la coordinació en totes les actuacions que es duen a terme i tenir sempre present que estam davant un escenari canviant i desconegut. En aquest sentit, vull agrair tota la col.laboració i implicació mostrada des dels equips deganals, i de les direccions de l’EPS i del CEP per aconseguir avançar durant el curs 2019-20.

Tant des de l’Oficina de Suport a la Docència (osd@uib.cat) com des del Vicerectorat de Docència estam a la vostra disposició per resoldre les qüestions plantejades en la mesura de les nostres possibilitats i per recollir tots els suggeriments que considereu oportuns.

Salutacions cordials,

Palma, 27 de març de 2020

Juan Frau
Vicerector de Docència de la UIB

Documents relacionats

Data de l'esdeveniment: 27/03/2020

Data de publicació: Tue Mar 31 08:57:00 CEST 2020